Een eierhuisje!

Ik moest eigenlijk geen eieren maar hier kun je toch niet zomaar voorbij rijden. Ik verwachtte daarbinnen een dametje in schort met klompen, dat al de hele dag kruiswoordraadsels had zitten invullen. Maar nee, zo was het niet.


Een kast met dozen eieren (ik nam de laatste, die rode doos op de grond), met daarnaast een kassa met gleuf waar je centen in moesten. Aan de muur, handgeschreven, de prijs en de houdbaarheidsdatum. "Ganz toll!" zouden ze hier zeggen.

Ik moet toegeven: het is totnogtoe de enige attractie in het dorp die ik ontdekt heb. De mooie natuurbeelden van vorige posts, zijn van in en rond "mijn" Kurpark waar de kliniek is, en dat is even buiten de dorpskern. Verder dan het dorp geraak ik ook niet, toch zeker niet met de fiets. Ik fiets naar het dorp waar een supermarkt is, en dat is al redelijk puffen op de heuvels hier. Kassel ligt als dichtstbijzijnde stad 25km verder. Met een plooifiets moet je daar niet aan beginnen. Bussen zijn er, maar weinig, en geen enkele rechtstreeks.
Maar ik mis de stad niet. Het dorpje met zo'n 6.000 inwoners is voor mij al groot genoeg. Hier in mijn stulpje temidden het Kurpark hoor ik 2 dingen: mijn frigo en de vogels buiten. Dat is alles en dat is genoeg. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wat is kanker en wat doen we ermee: de theorie van het levenskrachtige veld

één week Arcadia

Patiëntengetuigenis